Õppemoodulid

Äriarendus, IT arendus, projekt: mõisted ja seosed.

  • IT arenduse seosed äriarendusega. Äriarenduse ja IT arenduse läbiviimise protsess ja osalised. Valdkonnaga seotud olulised mõisted. Tellija roll arenduste läbiviimisel.
  • Projekti olemus ja tunnused. Millal ja miks viia arendusi läbi projektipõhiselt? Projekti edutegurid ja miks need on olulised.

Ärianalüüs ja arendustellimuse koostamine

  • Ärilised analüüsid ja nende tulemid. Teostatavuse analüüs. Miks need on olulised?
  • Ärilise lähteülesande koostamine, nõuete kaardistamine, äriprotsesside kirjeldamine. Kuidas koostada tellimust, millest arenduspartner piisava selguse saab? Võimalus teha läbi reaalse juhtumi harjutus.

IT projekti kavandmine ja läbiviimine

  • Projekti algatamise eeldused (tellija vaade, täitja vaade). Soovitused Tellijale arendusprojekti läbiviimise planeerimiseks, sh IT projekti tellimiseks.
  • Projekti kavandamine ja läbiviimine (algatamine, planeerimine, edenemise jälgimine ja lõpetamine).
  • Kuidas koostada projektijuhtimise kava, tööplaani, ajakava, hinnata tööde mahtu? Võimalus teha läbi reaalne näide/ harjutus.
  • Projektorganisatsiooni loomine. Olulised rollid ja nende vastutused projektorganisatsioonis. Soovitused toimiva projektorganisatsiooni moodustamiseks.
  • Projektijuhtimine, projektijuhi vastutused ja tegevused. Projektijuhi roll projektis (sh kas üldse on vaja, kas projektijuhti on vaja nii tellija kui täitja poolel jms).
  • Projekti skoobi haldamine. Projekti muudatuste juhtimine.
  • Kommunikatsiooni olulisusest projekti läbiviimisel. Kuidas planeerida ja juhtida kommunikatsiooni ja kes mille eest vastutab?
  • Projekti riskide haldamine. Miks on vaja riske hallata ja kuidas seda teha? Kes mille eest vastutab?
  • Projekti kvaliteedi tagamine (sh tellija tegevused, täitja tegevused).

Miks lähevad projektid untsu?

  • Põhjused, miks IT arendusi hõlmavad projektid untsu lähevad (sh tellija vaade, täitja vaade).
  • Avaliku sektori projektide erisused ja ebaõnnestumise põhjused.
  • Agiilse arenduse ebaõnnestumise põhjused.

Kuidas ennetada IT arenduste ebõnnestumisi?

  • Põhjus-tagajärg seosed IT projektides. “Muremustri meetod” juurpõhjuste ja projekti õnnestumise eelduste tuvastamiseks.
  • Miks on oluline teha tagasivaadet ja seda analüüsida? Kuidas kaardistada ja kasutada õppetunde järgmistes projektides? Reaalsed juhised ja näited.

IT arenduste korraldus ettevõttes

  • Projektijuhtimise ja projektide läbiviimise toe korraldamine organisatsioonis.
  • Projektijuhtimise- ja tarkvaraarendusmetoodikad. Õige metoodika valik.
  • Tellija ja täitja koostöö sisu ja olulisus IT projektide läbiviimisel. Soovitused tellijale ja täitjale arenduste, sh arendusprojektide läbiviimise korraldamiseks.