Liigu sisu juurde
Äriarendus, IT arendus, projekt: mõisted ja seosed.
- IT arenduse seosed äriarendusega. Äriarenduse ja IT arenduse läbiviimise protsess ja osalised. Valdkonnaga seotud olulised mõisted. Tellija roll arenduste läbiviimisel.
- Projekti olemus ja tunnused. Millal ja miks viia arendusi läbi projektipõhiselt? Projekti edutegurid ja miks need on olulised.
Ärianalüüs ja arendustellimuse koostamine
- Ärilised analüüsid ja nende tulemid. Teostatavuse analüüs. Miks need on olulised?
- Ärilise lähteülesande koostamine, nõuete kaardistamine, äriprotsesside kirjeldamine. Kuidas koostada tellimust, millest arenduspartner piisava selguse saab? Võimalus teha läbi reaalse juhtumi harjutus.
IT projekti kavandmine ja läbiviimine
- Projekti algatamise eeldused (tellija vaade, täitja vaade). Soovitused Tellijale arendusprojekti läbiviimise planeerimiseks, sh IT projekti tellimiseks.
- Projekti kavandamine ja läbiviimine (algatamine, planeerimine, edenemise jälgimine ja lõpetamine).
- Kuidas koostada projektijuhtimise kava, tööplaani, ajakava, hinnata tööde mahtu? Võimalus teha läbi reaalne näide/ harjutus.
- Projektorganisatsiooni loomine. Olulised rollid ja nende vastutused projektorganisatsioonis. Soovitused toimiva projektorganisatsiooni moodustamiseks.
- Projektijuhtimine, projektijuhi vastutused ja tegevused. Projektijuhi roll projektis (sh kas üldse on vaja, kas projektijuhti on vaja nii tellija kui täitja poolel jms).
- Projekti skoobi haldamine. Projekti muudatuste juhtimine.
- Kommunikatsiooni olulisusest projekti läbiviimisel. Kuidas planeerida ja juhtida kommunikatsiooni ja kes mille eest vastutab?
- Projekti riskide haldamine. Miks on vaja riske hallata ja kuidas seda teha? Kes mille eest vastutab?
- Projekti kvaliteedi tagamine (sh tellija tegevused, täitja tegevused).
Miks lähevad projektid untsu?
- Põhjused, miks IT arendusi hõlmavad projektid untsu lähevad (sh tellija vaade, täitja vaade).
- Avaliku sektori projektide erisused ja ebaõnnestumise põhjused.
- Agiilse arenduse ebaõnnestumise põhjused.
Kuidas ennetada IT arenduste ebõnnestumisi?
- Põhjus-tagajärg seosed IT projektides. “Muremustri meetod” juurpõhjuste ja projekti õnnestumise eelduste tuvastamiseks.
- Miks on oluline teha tagasivaadet ja seda analüüsida? Kuidas kaardistada ja kasutada õppetunde järgmistes projektides? Reaalsed juhised ja näited.
IT arenduste korraldus ettevõttes
- Projektijuhtimise ja projektide läbiviimise toe korraldamine organisatsioonis.
- Projektijuhtimise- ja tarkvaraarendusmetoodikad. Õige metoodika valik.
- Tellija ja täitja koostöö sisu ja olulisus IT projektide läbiviimisel. Soovitused tellijale ja täitjale arenduste, sh arendusprojektide läbiviimise korraldamiseks.