Organisatsiooni põhitegevuse toetamiseks kasutatakse üha enam IT lahendusi, sh infosüsteeme. Infosüsteemide arendusi ja juurutusi organisatsioonis viiakse läbi sageli projektipõhiselt.
Suur osa IT projektidest ei vii oodatud tulemusteni. Lisaks ei ole ebaõnnestunud projektide osakaal viimase 25 a jooksul vähenenud.
Organisatsioonid, kes soovivad IT projektide läbiviimist tellida või läbi viia eesmärgipäraselt, optimeeritult, läbipaistvalt ja tulemuslikult, seisavad silmitsi küsimustega:
-
- Kuidas alustada kohe õigesti, kordamata teiste vigu?
- Miks olenemata eelnevatest kogemusest ja õppetundidest meie järgnevad projektid ei ole õnnestunud?
- Mis on meie ettevõttes kõige olulisemad teemad, mille parandamine annaks suurima väärtuse edasisele edule?
- Kuidas tagada järgmiste projektide edu, kordamata eelnevates tehtud vigu?
Projektide ebaõnnestumise põhjuseid on maailmas uuritud palju. IT projektide ebaõnnestumise peamise põhjusena nimetatakse tavaliselt kombinatsiooni valedest ärilistest otsustest, puudulikust projektijuhtimisest ja tehnilistest põhjustest.
Praktikuna julgen väita, et enamuse uuringute tulemused on reaalses elus raskesti kasutatavad. Põhjuseks on see, et lähemal vaatlusel osutuvad need suures osas ebaõnnestumiste sümptomiteks või mingite eelnevate põhjuste tagajärgedeks. Seejuures jäetakse sageli tähelepanuta tõsiasi, et IT projektide läbiviimine on tugevalt mõjutatud ettevõttes valitsevast “taustsüsteemist”:
Selleks et IT projektide ebaõnnestumisi vähendada, on vaja tuvastada ebaõnnestumise juurpõhjused konkreetses ettevõttes ja tegeleda neist ettevõttele kõige olulisemate likvideerimisega.